Güncel Haberler

Aydın-Denizli Otoyolunun tamamı trafiğe açıldı

Bakan Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu’nun tamamının trafiğe açılması münasebetiyle Aydın gişelerinde yaptığı açıklamada, 163 kilometrelik Aydın-Denizli Otoyolu’nun 70 kilometresinden başlayarak son 70 kilometresini de hizmete açmanın mutluluğunu yaşadığını söyledi. Aydın çevre yolu Kuyucak Kavşağı’nda sona ererek trafiğe açılıyor.

Geçen yıl Kuyucak Kavşağı ile Kocabaş Kavşağı arasındaki 80 ve 13 kilometrelik bağlantı yolunu hizmete açtıklarını hatırlatan Uraloğlu, şöyle konuştu: “140 kilometrelik 6 şeritli ana yol da dahil olmak üzere 163 kilometre uzunluğundaki otoyolumuzun tamamını inşa ettik. ve 23 kilometrelik 4 şeritli bağlantı yolu da olacak. İnşallah önümüzdeki günlerde Sayın Cumhurbaşkanımızın onuruyla yolumuzun resmi açılış törenini de gerçekleştireceğiz” dedi.

[Fotoğraf: AA]

Uraloğlu, Aydın ve Denizli’nin Ege, Akdeniz ve İç Anadolu arasında önemli bir köprü görevi gördüğünü belirterek, şöyle konuştu:

“Otoyolumuz sayesinde D-320 ulusal karayolu üzerinde Aydın-Denizli arasında 11 ilçe ve 46 sinyalize kavşaktan geçerek trafik durumuna bağlı olarak 1,5 saat olan yolculuk süresini İzmir Limanı’nda 55 dakikaya düşürüyoruz. Artık Ege Bölgesi’nin en önemli ihracat merkezi haline gelen “Sanayi ve tarım ürünlerini Türkiye’ye Denizli üzerinden çok daha kısa sürede tedarik edebileceğiz. Özellikle yaz aylarında turizm nedeniyle seyahat taleplerinin arttığı Pamukkale, Efes, Didim, Kuşadası gibi önemli turizm merkezlerine de ulaşımı daha konforlu hale getireceğiz.”

Menderes Nehri’nin bu topraklara hayat verdiği gibi otoyolun da bölge ekonomisine can simidi olacağını belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “Otoyolumuzla 4,5 milyar lirası zamanla, 800 milyon lirası olmak üzere yılda 5,3 milyar lira tasarruf edeceğiz. Akaryakıtın içindeki lireç çevreye zararlıdır.” Araçlardan kaynaklanan karbon emisyonunu da 61 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkıda bulunacağız.” dedi.

Bakan Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu’nda kamu-özel iş birliğinin bir inşaat modeli olduğu kadar bir finansman modeli de olduğunu belirterek, yatırımların kamu kaynakları kullanılmadan, özel sektör imkanları ve finansmanla çok daha kısa sürede yapılmasını sağladıklarını söyledi. Yüksek finansal kaynak gerektiren projeler.

Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]

Temeli 2020 yılında atılan Aydın-Denizli Otoyolu’nun 4 yılda trafiğe açıldığını vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu: “İnşaatını bu modelle yapmasaydık çok daha hızlı, uzun inşaatı hayata geçirirdik. Dönem 7 ila 20 yılda tamamlanacak projeler kamu-özel iş birliği modeliyle tamamlanacak “5 yıldan daha kısa sürede tamamlıyoruz” dedi.

“Benim için bu, bir çocuğu büyütmek ve bir düğünü kutlamak gibi.”

Uraloğlu, Aydın-Denizli otoyolunun ardından Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarını da yapacaklarını belirterek, şöyle konuştu: “Onlar tamamlandığında İzmir-Antalya arasındaki 580 kilometrelik devlet yolunu 440 kilometrelik otoyol haline getireceğiz. İzmir’den Antalya’ya daha hızlı olacak.” “Güvenli, konforlu ve kesintisiz karayolu ulaşımını sağlayacağız. Böylece İzmir’den Antalya’ya ulaşım süresini 6-7 saatten 3-3,5 saate düşürerek iki büyük turizm merkezini birbirine yaklaştıracağız.” dedi.

Otoyolun yapımında emeği geçenlere teşekkür eden Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Benim için bu proje bir çocuk büyütmek, evlenmek gibi. Neden? Bölge müdürü olduğum dönemden başlayıp, projeden, arazi tespitine, sondajına, ihalesine, inşaatına kadar generalim boyunca çok çalıştık. Şimdi Rabbim bu duruma geldi, bu projeyi bize açmayı nasip etti.

Bakan Uraloğlu, konuşmasının ardından oyuncu Alp Kırşan’la birlikte kullandığı TOGG’u açık yolda kullandı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu